Nová ŠKODA CITIGOe iV

Buducnost v podobě elektromobility je tu. Představujeme vám první sériově vyráběný model ŠKODA, který již nyní může být váš. ŠKODA CITIGOe iV. ŠKODA AUTO tak vyslyšela volání po elektromobilech, po kterých obzvláště ve velkých městech vzrůstá poptávka. ŠKODA CITIGOe iV proto přichází na nš trh a nese s sebou všechny přednosti dobře známého modelu CITIGO a k tomu nové technologie. Pyšnit se tak může dojezdem 253 km na jedno nabití.

Oproti očekávání přichází ŠKODA CITIGOe iV i s velmi příjemnou cenou, která začíná již na 429 900 Kč.

Prvních 500 objednaných vozů dostane jako dárek dobíjecí kartu na rok zdarma.

Více informací a objednávky u našich prodejců:

Tel.: 513 077 777
E-mail: skoda@az-servis.cz

 

ŠKODA CITIGOe iV – co byste měli vědět

Jaký je ve voze motor?

Jedná se o třífázový synchronní elektromotor s permanentními magnety na bázi neodymu. V porovnání s například asynchronním motorem se synchronní motor vyznačuje vyšší účinností, ale zároveň vyššími pořizovacími náklady.

Jaký je jeho výkon a spotřeba?

Výkon elektromotoru je 60 kW, což je o 5 kW více než u nejsilnější spalovací varianty. Podstatnou výhodou je kroutící moment, který je u elektromotoru 210 Nm a je dostupný od nulových otáček motoru. To oproti spalovacímu motoru s 95 Nm umožňuje lepší zážitek z jízdy a dynamiky vozu. Spotřeba je závislá na jízdním stylu konkrétního uživatele a také na okolních podmínkách, nicméně reálně se pohybujeme mezi 12 až 15 kWh/100 km.

Jaké jsou nabíjecí časy baterie?

V nejrychlejším případě, při nabíjení z DC rychlodobíjecí stanice, je možné dosáhnout nabití baterie z 0 na 80 % celkové kapacity okolo jedné hodiny. Při využití wallboxu pro domácí nabíjení by to mělo být 4:08 hodiny a za necelých 5 hodin a 30 minut je akumulátor nabitý na 100 procent své kapacity.

Vyžadoval elektrický pohon nějaké změny v konstrukci vozu?

Pohonný agregát byl konstruován tak, aby umožnil zástavbu na místo určené primárně spalovacímu motoru. Nutnost přizpůsobit se se nevyhnula ani vysokonapěťové baterii, která vyplnila místo již nepotřebné palivové nádrže, místo po výfukovém potrubí ve středovém tunelu a prostor pod sedačkami.

Liší se z pohledu řidiče nějak převodovka?

Jedná se o jednostupňový reduktor a ze zákaznického pohledu se chová jako automatická převodovka, která je zcela plynulá, bez jakéhokoliv poklesu točivého momentu.

Liší se nějak ukazatele na palubní desce? Jsou nějaké navíc nebo něco naopak chybí?

Vedle standardních ukazatelů se na kombi přístroji nachází ukazatel úrovně nabití baterie a údaj o zbývajícím dojezdu. Dominantním ukazatelem je ručkový ukazatel pro zobrazení módu jízdy, který informuje o relativním výkonu pohonu nebo o relativní úrovni rekuperace brzdné energie zpět do vysokonapěťové baterie.